Tytuł: E-commerce na platformach ofertowych Allegro, eBay, Amazon
Autor: Mirosław Smużniak, Mateusz Bienias
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 09.04.2019r.
Liczba stron: 224
Gdzie sprzedawać w sieci?
Lektura przede wszystkim przeznaczona jest dla tych, którzy już zaczęli lub za moment zaczną handlować w sieci. Czym? To właściwie bez znaczenia. Dużo bardziej istotne jest to, czy sprzedawać na własną rękę, czy też może związać swoją działalność z którymś ze sprzedażowych potentatów takich jak Allegro, eBay, czy Amazon? A może ze wszystkimi trzema naraz? Między innymi na to pytanie próbują dać odpowiedź autorzy książki.
Generalnie rzecz biorąc najważniejszym pytaniem w działalności e-commerce jest zadanie samemu sobie pytania, na jaką skalę chce się ową działalność rozwinąć. Jeżeli na niewielką, to książka ta chyba nie będzie Wam pomocna. Jeżeli jednak Waszym planem jest rozwój i zakrojenie działalności na coraz większą skalę, to możecie znaleźć tutaj całkiem sporo wskazówek, a także rozważań o tym, z kim z największych potentatów w branży warto się związać i dlaczego.
Autorzy książki skupiają się na rozłożeniu na czynniki pierwsze sposobu funkcjonowania trzech wielkich marek na rynku e-commerce: Allegro, eBaya oraz Amazona. Można się spierać, czy wyboru tego nie warto by było rozszerzyć na inne marki, jednak moim skromnym zdaniem wybór ten jest dość rozsądnie uzasadniony i po prostu słuszny. To najwięksi gracze na światowym rynku, najczęściej to właśnie z nimi związują się ludzie, słuszne jest zatem skupienie się w lekturze właśnie na nich. Jeżeli ktoś jednak chciałby związać swój los z kimś innym - wolna droga rzecz jasna. Aczkolwiek po lekturze tej pozycji można stać się dużo mądrzejszym o to, jak cała ta branża funkcjonuje w praktyce.
W książce skupiono się na kilku szalenie istotnych aspektach działalności e-commerce takich jak strategia obecności na platformach sprzedażowych, przygotowanie się do sprzedaży, marketing oraz działania wspomagające samą sprzedaż, czy też omówienie czyhających na nas w sieci na tym polu pułapek. Tych kilka przestrzeni omówiono na kolejnych stronach w odniesieniu do każdego z trzech wspomnianych rynkowych graczy wraz z przedstawieniem specyfiki każdej z platform oraz z zaprezentowaniem oferowanych przezeń narzędzi sprzedażowych, które w niejednym przypadku mogą szalenie ułatwić nam prowadzenie całej naszej działalności.
Lektura jest szalenie przydatna, aczkolwiek jasno trzeba powiedzieć, że nie jest ona przeznaczona dla każdego. Odbiorcą książki z całą pewnością powinien być ktoś, kto już działa w branży e-commerce lub planuje w najbliższym czasie to zrobić. W przeciwnym razie książkę można potraktować tylko jako swego rodzaju ciekawostkę, która - przy braku zainteresowania tematem - niekoniecznie musi czytelnika zaciekawić.
Dziękuję Wydawnictwu Onepress za egzemplarz recenzencki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz