Strony

niedziela, 6 października 2019

Biblioteczka Montessori. Geografia - Marie Eschenbrenner, Sabine Hofmann, Emmanuelle Tchoukriel


Tytuł: Biblioteczka Montessori. Geografia 
Seria: Biblioteczka Montessori
Autor: Marie Eschenbrenner, Sabine Hofmann, Emmanuelle Tchoukriel
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania: 18.09.2019r.
Liczba stron: 56


Geografia w małym palcu.

Seria Biblioteczka Montessori wzbogaciła się we wrześniu o kolejną pozycję zatytułowaną "Geografia". To bardzo ciekawa, interaktywna książeczka będąca w zasadzie zeszytem ćwiczeń, którego uzupełnienie pomoże dziecku w poznaniu kontynentów, a także znajdujących się na nich państw oraz ich flag i stolic.

Już na początku zeszytu znajdziemy pokaźnych rozmiarów, kolorową mapę świata. Po rozłożeniu zajmuje ona powierzchnię 80 x53 cm - całkiem sporo i z pewnością da się na takiej mapie dostrzec bardzo wiele szczegółów.


Zeszyt podzielony jest tematycznie na części poświęcone poszczególnym kontynentom. Na wstępie dowiemy się o każdym z nich kilku ciekawostek połączonych z krótką charakterystyką każdego kontynentu, a następnie poznamy mieszczące się na nich państwa, później ich stolice, na końcu zaś - ich flagi.


Nie jest to przy tym tylko i wyłącznie "nauka przez wkuwanie" - bynajmniej ;) Zeszyt pomyślano w taki sposób, żeby dziecko w jak najbardziej interaktywny sposób mogło uczyć się przez zabawę, a w tego rodzaju tematyce świetnie sprawdzić mogą się naklejki - z nazwami państw, stolic, a także z ich flagami. Tym też właśnie tropem poszli autorzy zeszytu.


Całość opatrzona jest ogólnymi informacjami dotyczącymi powstawania map, rzutów globu i sposobów, w jaki one powstają (świetny przykład z rozłożoną skórką pomarańczy ;) ). Dzięki takim zabiegom dziecko ma szansę nie tylko nauczyć się wielu rzeczy na temat państw i kontynentów, ale także na temat ogólnych zasad rządzących kreśleniem map.


Dobra zabawa połączona z nauką jest, myślę, gwarantowana :) Jak sama nazwa tej pozycji wskazuje, zastosowano tutaj metodę Montessori. W praktyce często wrzuca się w zakres tego pojęcia wiele zwyczajnych elementów pracy z dzieckiem, jednak sedno tego pojęcia (i samej metody pracy) sprowadza się do akceptowania indywidualizmu dziecka, dania mu możliwości wyboru czasu, miejsca, czy sposobu pracy, a także do skupienia się na najważniejszych poznawczo i wychowawczo aspektach edukacji (a także samego procesu wychowania) jak wykorzystanie indywidualnych zdolności dziecka do chłonięcia wiedzy (absorpcja uwagi), okresów wzmożonej zdolności do czynienia postępów, czy skupienie się na zadaniu oraz stopniowanie trudności wykonywanych zadań. Niezmierne ważne w tym modelu pracy jest także wyjście naprzeciw dziecku i jego oczekiwaniom oraz wychwytywanie jego faz największej podatności na chłonięcie wiedzy.


Moim skromnym zdaniem "Biblioteczka Montessori. Geografia" to pozycja zdecydowanie  zasługująca na polecenie :)

Dziękuję Egmont Polska za egzemplarz recenzencki.

Więcej o zeszycie:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz