Tytuł: Recto Verso. Buduj imprezowo!
Autor: Inka Brand, Markus Brand, Camille Chaussy
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania: 09.02.2022
Ilość graczy: 2-6
Wiek: 8+
Czas gry: 30 minut
Budowlana współpraca.
Jeśli kochacie planszówki, a na dodatek macie smykałkę do budowania, do myślenia przestrzennego i niestraszne Wam wyzwania, gra na czas oraz kooperacja, to "Recto Verso" będzie grą właśnie dla Was! Imprezowa planszówka przeznaczona dla wszystkich w wieku powyżej 8 lat (choć można z tym pułapem dyskutować, to naprawdę prosta gra) będzie świetnym pomysłem na każde towarzyskie spotkanie!
O co w tym wszystkim chodzi? W wielkim skrócie: o budowanie :) W parach i na czas, albowiem "Recto Verso" to gra kooperacyjna, w której rywalizują ze sobą dwuosobowe drużyny, które jak najszybciej muszą zbudować z klocków konkretną budowlę. Od tego, jak szybko im się to uda, zależy ilość zdobytych przez nich punktów. Proste? No pewnie! :)
Elementy gry:
- dwustronna plansza
- 100 punktów zwycięstwa
- 36 żetonów partnerów
- 11 drewnianych elementów (klocków)
- 64 karty
Na początku gry, po rozstawieniu planszy i przygotowaniu klocków (można grać w wielu wariantach, przede wszystkim w prostym i łatwym - w tym ostatnim odkładamy na bok stwarzający najwięcej trudności, największy, czerwony klocek) pary losują kartę zadań, na której wyobrażona jest konieczna do odwzorowania budowla (tutaj też mamy poziom łatwy i trudniejszy). Każda karta jest dwustronna i przedstawia tę samą konstrukcję, ale z dwóch stron (przód - recto i tył - verso). Kartę wkłada się w przygotowaną na planszy szczelinę, gracze siadają naprzeciwko siebie, rusza stoper i... zaczynamy!
Przód i tył różnią się od siebie, a gracze muszą korzystać z tych samych klocków, więc rozgrywka wymaga kooperacji. Gracze mogę się ze sobą komunikować, nie wolno im jednak zajrzeć na drugą stronę karty z zadaniem, której część układa partner (i vice versa). Na tym właśnie polega cała trudność i zabawa :) Gdy gracz układający przód budowli skończy, wtedy krzyczy "recto!"; gdy skończy jego partner układający tył, krzyczy wtedy "verso!", a stoper zostaje zatrzymany. Od tego, jak szybko udało się wykonać zadanie, zależy liczba zdobytych punktów.
Reguły gry wskazują, że w trakcie gry można zmieniać partnerów, a grać należy do momentu zdobycia jak największej liczby punktów i do chwili wyczerpania się żetonów partnerów, są to jednak tak naprawdę tylko luźne wskazówki. Zasady gry można na dobrą sprawę ułożyć "pod siebie" i grać np. do chwili zdobycia określonej liczby punktów, albo np. do momentu, gdy ułożonych zostanie przez nas "x" budowli ukazanych na kartach gry. Ogranicza nas tutaj tylko wyobraźnia i chęci.
Warto odnotować, że w "Recto Verso" można grać także we dwójkę. Do takiej dwuosobowej rozgrywki służy druga część dwustronnej planszy gry - w takim przypadku dwójka graczy ma za zadanie ułożyć jak najszybciej budowle z siedmiu poziomów po to, aby zdobyć tytuł "Króla Konstruktorów" (zależy to od tego, czy uda się przejść siedem poziomów z wynikiem co najmniej 46 punktów).
Gra jest świetna! Wciąga niesamowicie, daje możliwość kooperacji, znakomitej zabawy, a upływający czas wywołuje przyjemny dreszczyk emocji. Bardzo dobrze to wszystko przemyślano, rozgrywka sprawia więc naprawdę dużo przyjemności. Dodatkowo najmłodsi (choć starsi gracze jak najbardziej też ;) ) mają dzięki "Recto Verso" szansę poćwiczyć i rozwinąć wyobraźnię przestrzenną, refleks, a także umiejętności komunikacyjne, które nie tylko w grze (w życiu także!) są niezmiernie ważne.
Jeśli można się do czegoś przyczepić, to do tego, że do gry nie został załączony stoper. Gra wymaga jego użycia, nie jest on jednak jednym z jej elementów wyposażenia. To oczywiście żaden problem, stoper mamy bowiem choćby w każdym, najprostszym nawet telefonie, jednak przydałby się on jako załączony do gry element, bez którego rozgrywka jest de facto niemożliwa.
„Recto Verso” to wyjątkowo szybka i prosta familijna gra imprezowa, która dostarczy wiele zabawy zarówno dzieciom jak i dorosłym. Szansę na wygraną zapewni tylko dobra współpraca z partnerem. Niezbędne jest opanowanie nerwów pomimo upływającego czasu. Wylosujcie kartę, włączcie stoper i zacznijcie budowanie! Celem gry, w każdej z rund, jest jak najszybsze skonstruowanie budowli pokazanej na karcie. Gra się w parach, a cała trudność polega na tym, że każdy z graczy widzi jedynie swoją stronę budowli: przód (recto) lub tył (verso). Im szybciej razem zbudują przedstawioną na karcie konstrukcję, tym więcej punktów otrzymają. Gracze mogą się porozumiewać, by skutecznie móc ułożyć drewniane elementy. Każdy z klocków musi się znaleźć na właściwym miejscu.
Liczba graczy: 2-6
Wiek: 8+
Czas gry: 30 minut
Gorąco polecam!
Dziękuję Egmont Polska za egzemplarz recenzencki.
#rectoverso #egmontpolska #planszówki #gryplanszowe #grybezprądu #gramywplanszówki #rodzinkawygrywa #kooperacja #budowanie #wyobraźniaprzestrzenna #refleks #grydladzieci #dladzici #grydladorosłych #budujimprezowo #cosnapolce #gamereview #egmont
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz