Strony

wtorek, 15 października 2024

Tuki - Grzegorz Rejchtman

Tytuł: Tuki
Autor: Grzegorz Rejchtman
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania: 02.10.2024
Wiek: od 8 lat
Liczba graczy: 1-4
Czas gry: 30-45 minut


Inuickie drogowskazy.

Kojarzycie serię planszowych gier spod znaku Ubongo? Ich autor - Grzegorz Rejchtman - ma dla nas nową, bardzo ciekawą planszówkową nowość, która mimo iż w pewien sposób nawiązuje do pomysłów z Ubongo (i na nich bazuje), to jednak niesie ze sobą na tyle spory powiew świeżości, że śmiało można nadać jej tytuł planszówkowego hitu jesieni! Przed Państwem "Tuki", czyli fantastyczna zabawa w ustawianie inuickich drogowskazów!


W języku Inuitów słowo „tukilik” oznacza obiekt o szczególnym znaczeniu, przedmiot niosący wiadomość. Najbardziej znany z tych obiektów to bez wątpienia inukshuk – ułożona przez człowieka kamienna wieża wskazująca drogę. Celem niniejszej gry jest jak najszybsze zbudowanie właśnie wieży inukshuk z kamieni i bloków śniegu wg zadania podanego na karcie. Bądź szybki i dokładny - za drugie miejsce punktów nikt tutaj nikomu nie przyzna!


Jak grać? 
1. Rzuć kostką i odkryj symbol zwierzęcia. 
2. Wstaw kartę z zadaniem do stojaka zgodnie z symbolem na kostce. 
3. Stwórz swoją budowlę używając kamieni i bloków śniegu wg zadania podanego na karcie.


Innymi słowy: każdy gracz ma do dyspozycji 4 kolorowe bloki kamieni i 4 bloki śniegu o różnych kształtach. Zaczynamy od wylosowania za pomocą kostki sekwencji do ułożenia z karty zadań (na kostce są trzy symbole: ptaka, wieloryba i niedźwiedzia, a każdy z nich umieszczony jest na kostce w dwóch wersjach: do zbudowania bezpośrednio na powierzchni stołu i do ułożenia na bloku ze śniegu, co bez wątpienia jest trudniejsze). Kto pierwszy ją ułoży woła "tuki!" i wygrywa daną rundę. Najwolniejszy gracz otrzymuje "karną" kartę z sekwencją, która ułożył najwolniej (lub której ułożyć nie zdołał). Gra toczy się do chwili, gdy któryś z graczy (lub wszyscy poza ostatnim, który jest w takim wypadku zwycięzcą) zbierze 5 karnych kart.


Rozgrywkę można toczyć w dwóch trybach, na dwóch zestawach kart: niebieski jest łatwiejszy (mamy w nim do układania 3 bloki kamieni), pomarańczowy trudniejszy (4 bloki kamieni do ułożenia). Każdy z nich to świetna zabawa i, szczerze mówiąc, w trakcie rozgrywki wcale nie czuć jakiegoś wielkiego stopnia trudności lub różnic między zestawami kart.

Dlaczego warto zagrać w grę: 
- aż 600 różnych budowli do stworzenia 
- dwa poziomy trudności 
- satynowe w dotyku unikalne klocki 
- ćwiczy wyobraźnię przestrzenną 
- uczy manipulacji bryłami 
- można grać w trybie solo.


"Tuki" (podobnie jak "Ubongo") wymaga myślenia przestrzennego i bez wątpienia pozwala rozwijać naszą wyobraźnię (i to nie tylko tę przestrzenną!). Czas przy grze mija niesamowicie szybko i jest to naprawdę znakomita zabawa - i to tym lepsza, że wspólna; pamiętajmy bowiem, że oznaczenie wieku to absolutnie żadna przeszkoda w tym, aby dzieci i dorośli zagrali w tę grę wspólnie! Planszówka to świetny pomysł na spędzenie wieczoru lub popołudnia; dobra zabawa gwarantowana!


Gra pomyślana jest jako rodzinna rozrywka (można rzecz jasna grać też w gronie przyjaciół ;) ) oraz jako sposób na ciekawe spędzenie czasu - zastosowanie jest dowolne, a jego sednem jest kreatywne zaangażowanie naszych szarych komórek. I dużym plusem tego pomysłu jest to, co od zawsze stanowi o sile planszówek - nie ma tu konieczności odpalania telefonu, czy komputera.

Więcej tutaj:
https://egmont.pl/Tuki,83493892,p.html

Dziękuję Egmont Polska za egzemplarz recenzencki.

#tuki #grzegorzrejchtman #egmont #egmontpolska #planszówki #grybezprądu #gramywplanszówki #graniełączy #graplanszowa #bookstagram #dladzieciidladorosłych #wspólnespędzanieczasu #pomysłnawieczór












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz