Strony

wtorek, 11 sierpnia 2020

Biblia copywritingu - Dariusz Puzyrkiewicz

Tytuł: Biblia copywritingu
Autor: Dariusz Puzyrkiewicz
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 13.08.2019
Liczba stron: 200


Copywriting sprzedażowy.

"Biblia copywritingu"... Szumna nazwa. Czyżby odbijało się w niej wielkie ego autora? Trochę tak. Niemniej jednak stara prawda jest taka, że jeśli jesteś dobry, to po co to ukrywać? Dariusz Puzyrkiewicz zdecydowanie jest dobry w tym, co robi. A niniejsza książka może być nieocenioną pomocą dla kogoś, kto stawia pierwsze kroki w copywritingu sprzedażowym. Lub dla kogoś, kto chce być w tym fachu jeszcze lepszy.

Na początek trzeba sobie wyjaśnić jedną rzecz. Ta książka praktycznie w żaden sposób nie przyda się komuś piszącemu pod SEO, ani też komuś, kto skupia się w swojej pracy na social mediach. "Biblia copywritingu" to książka, która ma pomóc w jak najbardziej efektywnym pisaniu tekstów sprzedażowych. Co prawda SEO i social media także zahaczają o tę tematykę, jednak Puzyrkiewicz pisze o sprawach, które mimo wszystko dotyczą czegoś zgoła innego.


Z kolejnych rozdziałów dowiemy się przede wszystkim tego, jak pisać teksty sprzedażowe wczuwając się w sytuację i pozycję klienta. Autor przytacza wiele technik, schematów i wzorców według których powinno się pisać dobre teksty, jednak podstawą tej filozofii jest każdorazowo postawienie w centrum tego wszystkiego jednej osoby: kupującego. A następnie wczucie się w jego sytuację.

Puzyrkiewicz radzi, aby zawsze myśleć jak klient. W końcu to on kupuje (a przynajmniej ma kupić), a naszym zadaniem jest tylko (i aż) rozwianie jego wątpliwości, udzielenie odpowiedzi na zadawane przez niego pytania, a w końcu przekonanie go do postawienia tego ostatniego kroku, który kończy się zakupem. Proste? W teorii tak. W praktyce już niekoniecznie.

Rad przytoczonych przez autora znajdziemy w książce bardzo wiele, aczkolwiek chyba najważniejszą z nich jest ta, zgodnie z którą za każdym razem warto myśleć jak kupujący. Niesie to za sobą szereg reperkusji, na czele z tą, że choćby nie wiem jak bardzo podobał się nam napisany przez nas tekst, to jest to docelowo nic nie warte, jeśli nie przekonuje on do kupna. I tym samym wracamy do początku, a więc do zasady pt. "myśl jak klient".


Książka jest z całą pewnością lekturą wartościową. Z tym jednak zastrzeżeniem, o którym już pisałem - piszący pod SEO i na potrzeby social mediów nie znajdą tutaj zbyt wielu praktycznych porad. Za to każdy piszący teksty stricte sprzedażowe może się z kolejnych stron dowiedzieć naprawdę sporo użytecznych rzeczy.

Dziękuję Wydawnictwu Onepress za egzemplarz recenzencki.

#BibliaCopywritingu #DariuszPuzyrkiewicz #Onepress #CopywritingSprzedażowy







2 komentarze:

  1. Pełno na rynku pozycji z zakresu SEO, myślę więc, że takie kompendium copywritingu sprzedażowego faktycznie może być potrzebną pozycją. Sięgnę po ten tytuł, bo liczę na konkrety, których do tej pory w poratnikach dla copywriterów nie znalazłam. Miałam styczność głównie z laniem wody i coachingiem w stylu "dasz radę, możesz napisać wszystko".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam sięgnąć. Co prawda coaching i nieco lania wody się tutaj znajdzie, ale chyba w każdej tego typu książce tak jest. Będzie też trochę samouwielbienia autora ;) Ale pisze przynajmniej z sensem i rzeczowo, więc można mu te samozachwyty wybaczyć. Tak czy inaczej jest tu co najmniej kilka wartościowych schematów podejścia do opracowywania tekstów i sporo porad jak wyciągnąć esencję z posiadanych danych i na jej podstawie stworzyć wartościowy tekst. Nawet jeśli nie będzie się tych porad stosować dosłownie, to mogą być one co najmniej jakąś inspiracją do modyfikacji i udoskonalenia własnego sposobu pracy przy tekstach sprzedażowych.
      Pozdrawiam :)

      Usuń