Strony

wtorek, 11 sierpnia 2020

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting - Artur Jabłoński

Tytuł: Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting
Autor: Artur Jabłoński
Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 30.10.2017
Liczba stron: 168


Compendium copywritera.

Ta książka będzie bez dwóch zdań przydatna każdemu copywriterowi. Również tym początkującym. Artur Jabłoński prowadzi czytelnika niemalże za rączkę przez wzburzone fale copywriterskiego morza i pozwala mu suchą stopą dotrzeć do stałego lądu, którym jest... być może sukces :) Takie przynajmniej jest założenie autora i można śmiało zakładać, że niniejsza lektura raczej pomoże niż przeszkodzi w jego osiągnięciu.

Dużą zaletą książki jest to, że autor pisze niezwykle lekko, przystępnie i w zrozumiały chyba dla każdego sposób. Jeśli więc planujesz zacząć działać jako copywriter i jest to dla Ciebie jak narazie czarną magią - lepiej trafić nie mogłeś.


Kolejne rozdziały to opis przydatnych technik pisania. Jednak nie jest to pisanie w potocznym tego słowa rozumieniu, lecz pisanie, które pozwala dotrzeć do klienta, a następnie ułatwia jego zdobycie. I to na wielu płaszczyznach, w tym w przestrzeni social mediów, co jest niewątpliwą zaletą książki.

Jabłoński poza poradami warsztatowymi wykłada także kawę na ławę w kwestii czysto technicznych zagadnień związanych z copywritingiem i (przede wszystkim) webwritingiem. Dzięki książce dowiemy się jak konstruować tekst, jak układać i komponować jego szatę graficzną, a także jak sprawić żeby czytało się go w sieci łatwo i żeby był... skuteczny. Ta skuteczność jest bardzo ważna, albowiem - jak pewnie wszyscy dobrze wiemy - bardzo ważne jest to, żeby dotrzeć z właściwym komunikatem do odbiorcy już w pierwszych akapitach tekstu, mało kto bowiem czyta coś w sieci od deski do deski w dobie powszechnego scrollowania. 

Książka jest zajmująca i z całą pewnością ani przez chwilę nie męczy. To zasługa stylu pisania autora, a także tego, że zastosował on w książce wszystkie zasady o których napisano w kolejnych rozdziałach w kontekście zasad dobrego copywritingu. "Jak pisać..." jest zatem żywą ilustracją tego, czego Jabłoński próbuje nas nauczyć.


Do lektury tej warto będzie wracać co jakiś czas - zawarto tutaj naprawdę sporo wartościowych porad, opisano wiele użytecznych technik pisania i sposobów na dotarcie do klienta. W dzisiejszych czasach nie jest to łatwe, a zatem przeczytanie tej książki z całą pewnością żadnemu copywriterowi (zwłaszcza początkującemu) nie zaszkodzi.

Dziękuję Wydawnictwu Onepress za egzemplarz recenzencki.

#JakPisaćŻebyChcieliCzytaćiKupować #ArturJabłoński #Onepress #Copywriting #Webwriting







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz