poniedziałek, 3 maja 2021

Przyjaciele. Pierwsza gra. Akademia Mądrego Dziecka - Wojciech Rzadek


Tytuł: Przyjaciele. Pierwsza gra. Akademia Mądrego Dziecka
Seria: Moja pierwsza gra / Akademia mądrego dziecka
Autor: Wojciech Rzadek
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania: 21.04.2021
Wiek: 2+
Liczba graczy: 2-4


Wśród przyjaciół :)

Macie w domu malucha w wieku dwóch lub więcej lat i nie macie czasem pomysłu jak spędzić wspólnie czas? Lubicie planszówki? „Przyjaciele” mogą być dla Was świetną propozycją! Przy tej grze nie tylko świetnie spędzicie (razem!) czas, ale także pomożecie dziecku nauczyć się (lub utrwalić) nazwy zwierząt i kolorów:) A to tylko jedna z wielu edukacyjnych zalet tej gry :)

Gra jest niesamowicie prosta. Nic w tym dziwnego, dedykowana jest wszak już dwulatkom ;) (aczkolwiek starsze dzieci też mogą fajnie spędzić przy tej grze czas, ograniczeń wiekowych tutaj nie ma). O co w tym wszystkim, tak w wielkim  skrócie, chodzi? O zebranie kompletu zwierzęcych przyjaciół ;)


Owi przyjaciele wyobrażeni są na kolorowych żetonach. Żetonów takich jest w grze 27 (9 gatunków zwierząt w trzech kolorach: czerwonym, niebieskim i zielonym). Dostępne zwierzątka to papuga, kanarek, piesek, kotek, żółw, królik, chomik, myszka i rybka. W komplecie mamy także kostkę ze strzałkami w różnych kolorach, która jest kluczowym elementem zabawy w trakcie całej gry.


Sama rozgrywka jest łatwa i szybka. Ale bynajmniej nie nudzi – kostka sprawia, że w grze mamy element nieprzewidywalności, który zdecydowanie uatrakcyjnia rozgrywkę. Wariantów rozgrywki jest kilka - każdy ma inny stopień trudności (w końcu w grę będą grać nie tylko dwulatkowie, ale także i starsze dzieci).


Każdy z wariantów gry przewiduje, że żetony ze zwierzątkami ułożone są pomiędzy graczami w formie koła (które trzeba sukcesywnie zmniejszać im bardziej będzie ubywać żetonów). W trakcie swojego ruchu gracz rzuca kostką wewnątrz tego koła i zabiera wskazany strzałką na kostce żeton zwierzątka. I teraz można albo po prostu zbierać zwierzaki do kompletu (a więc np. trzy różnokolorowe żetony z chomikiem, a więc zielony, czerwony i niebieski - razem tworzą "chomikowy" komplet) i wygrywa ten, kto zbierze najwięcej takich kompletów. Można także na początku wylosować zwierzaki, które będzie się kompletować i później zbierać je w trakcie gry, ale także utrudniać grę przeciwnikom zbierając ich żetony; później można się nimi wymieniać, zabierać je sobie przy określonej strzałce wyrzuconej na kostce, ale także można dzielić się nimi - to świetny sposób nie tylko na uatrakcyjnienie rozgrywki, ale także dobry pretekst do nauki o tym, że warto dzielić się z  innymi, pomagać sobie i być dla siebie życzliwym :)


Gra jest naprawdę fajna i przyjemna :) Jest nie tylko świetnym sposobem na wspólne spędzenie czasu, ale także okazją do nauczenia się co najmniej kilku rzeczy. Przede wszystkim mowa o nauce nazw zwierząt, umiejętności ich rozróżniania, a także o nauce dzielenia się z innymi i różnicowania kto ma czego więcej. Rozgrywka jest także okazją do ćwiczenia koordynacji ruchowej, a ponadto pretekstem do innych zabaw, albowiem jej elementów można śmiało użyć na inne sposoby. Możliwości jest tutaj naprawdę sporo – wszystko zależy od naszej kreatywności :)


Gorąco polecam!

Dziękuję Egmont Polska za egzemplarz recenzencki.

#przyjaciele #mojapierwszagra #akademiamądregodziecka #egmontpolska #planszówki #kochamyplanszówki








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz