piątek, 5 maja 2023

Dungeons & Dragons. Księga gry - praca zbiorowa


Autor: praca zbiorowa
Data wydania: 12.04.2023
Liczba stron: 96


Więcej, niż gra.

Jeśli można byłoby wskazać tylko jeden tytuł z nurtu fantasy, który dał początek dzisiejszemu kształtowi gier RPG i szeroko pojętym grom fabularnym, to na myśl przychodzi przede wszystkim coś, co dla wielu jest już legendą: Dungeon & Dragons. Po niemal półwieczu od premiery gra wciąż ma się świetnie, ciągle się rozwija, a na dodatek dostaje wciąż kolejne, nowe życia i zdaje się na nowo przeżywać okres swej świetności. Dungeons & Dragons. Księga gry to książkowe potwierdzenie tego fenomenu.


Na początek prosta sprawa: czym jest w ogóle Dungeons & Dragons? Jeśli jeszcze tego nie wiecie, to warto nadrobić zaległości. D&D to fabularna gra fantasy zaprojektowana przez Gary’ego Gygaxa i Dave’a Arnesona, po raz pierwszy opublikowana w 1974 przez Tactical Studies Rules (TSR). Aktualnie grę wydaje Wizards of the Coast, przedsiębiorstwo zależne od Hasbro. Wywodzi się ona z miniaturowych gier figurkowych, jako wariant gry Chainmail zawierającej zbliżony system rozgrywki. Publikacja D&D jest szeroko uznawana za początek nowoczesnych gier RPG i, co więcej, całego przemysłu gier fabularnych.

Gracze D&D tworzą swoje postacie biorące udział w wyimaginowanych przygodach w scenerii fantasy. Mistrz Podziemi (lub Mistrz Gry) spełnia rolę prowadzącego rozgrywkę; opisuje rzeczywistość widzianą przez poszczególne postaci i dba o porządek w trakcie rozgrywki, zajmuje się także scenerią gry. Podczas każdej sesji, gracze wysłuchują opisów otoczenia odgrywanych przez siebie postaci, a także dodatkowych informacji i potencjalnych wyborów od Mistrza Gry, następnie opisują reakcje postaci.


Od pierwszej edycji gry Dungeons & Dragons, wydanej w latach 70. ubiegłego wieku, aż po czasy współczesne z konwentami fanów, streamingami czy możliwością tworzenia własnych zasad włącznie, cieszy się ona niesłabnącą popularnością zarówno wśród doświadczonych, jak i początkujących graczy. Nieważne, czy jesteś już wytrawnym Mistrzem Podziemi, czy dopiero stawiasz pierwsze kroki w grze, Zapomniane Krainy zawsze stoją przed tobą otworem!

Księga gry. Dungeons & Dragons to wyjątkowa książka dla młodzieży i starszych dzieci, jest kopalnią pomysłów na fabułę i prawdziwą skarbnicą wskazówek, podpowiedzi oraz trików, które sprawią, że rozgrywka stanie się jeszcze bardziej emocjonująca. Książka łączy w sobie zalety opisowe z kreatywnymi podpowiedziami względem tego, w jaki sposób można poprowadzić każdą nową rozgrywkę.


Lektura nie omija także kwestii rozwoju D&D w sieci, który ma miejsce zwłaszcza od momentu wybuchu pandemii. Jak to ładnie ujęto w książce: gracze zawsze znajdą sposób i nic nie powstrzyma ich przed graniem. Święte słowa! W książce znalazły się ponadto wywiady z twórcami gry, ciekawostki oraz zagadki logiczne – wspaniały trening umysłowy przed rzutami na inteligencję. Są tu ponadto scenariusze kampanii oraz opisy miejsc i najpopularniejszych bohaterów z wieloświata D&D. Księga gry. Dungeons & Dragons to fantastyczny prezent nie tylko dla fanów gry i tytuł, który trzeba mieć na półce!

Wydawnictwo HarperKids/HarperCollins Polska - dzięki!

#dungeonsanddragons #księgagry #cosnapolce #harperkids #harpercollinspolska #rpg #gryfabularne #fantasy












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz