niedziela, 4 lutego 2018

"Mistrz ciętej riposty" - Frankfort Lisa, Fanning Patrick


Tytuł: Mistrz ciętej riposty (tytuł oryginału: How To Stop Backing Down & Start Talking Back)
Autor: Frankfort Lisa, Fanning Patrick
Wydawnictwo: Sensus
Data wydania: 11.08.2015r.
Liczba stron: 136


Hm...

Książkę - niestety - można określić jednym, krótkim słowem...: Rozczarowanie... Opis i okładka zachęcają, można by sądzić, że będzie ciekawie, a tu... klops. Zamierzenie, tak podejrzewam, było takie, ażeby napisać coś o rozsądnej asertywności na krytykę i personalne ataki kierowane w naszą stronę, jednak... przydatnych przykładów - niestety - wcale tu nie znalazłem...

To jest troszkę banalna pozycja... Nie przeczę, komuś się może przydać, ale jak dla mnie jest zbyt... banalna właśnie. Przekazuje prawdy oczywiste, które wcale nie usprawiedliwiają powstania tej książki, bo nawet bez tych 136 stron prawdy te byłyby w dalszym ciągu powszechnie znane. A same przykłady rzekomej asertywności, prezentowanej w duchu "ciętej riposty"... jako ktoś, komu jakakolwiek celna riposta słowna bynajmniej nie jest obca [ ;) ] poczułem się naprawdę rozczarowany treścią... Przykłady reakcji tak oklepane, sytuacje tak oderwane w przytoczonych przykładach od rzeczywistości... 
Szkoda...

Z przykrością... chyba jednak nie polecam. Ok, być może książka będzie przydatna np. na jakichś warsztatach lub grupowych szkoleniach dla początkujących w tym temacie, lub w przypadku szkoleń np. dotyczących jakichś braków komunikacyjnych między członkami grupy, jednak dla jednostek indywidualnych... niestety, ta książka jednostkowemu czytelnikowi daje bardzo niewiele. Przynajmniej według mnie. Jak już mówiłem - szkoda... Dużo więcej sobie po tej pozycji obiecywałem.

Dziękuję Wydawnictwu Sensus za egzemplarz recenzencki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz