Autor: Steven Bartlett
Wydawnictwo: Insignis
Data wydania: 28.02.2024
Liczba stron: 384
Fundamenty sukcesu.
Jak myślicie - co decyduje o sukcesie w życiu? Szczęście? Fart? Zwykła zbieżność sprzyjających okoliczności i podjętych w odpowiedniej chwili decyzji? W jakimś stopniu może tak, a jednak chyba warto postawić w grze o sukces na nieco pewniejszego konia - na przykład na konkretne zasady, których przestrzeganie warunkuje sukces. Dokładnie takie, jakie Steven Bartlett opisuje w książce "The Diary of a CEO. 33 zasady biznesu i życia".
Warto zadać sobie na wstępie pytanie dlaczego właśnie TA KSIĄŻKA to słuszny wybór. Przecież tego rodzaju lektur jest wokół mnóstwo. No właśnie... Istotą książek takich jak ta autorstwa Bartletta - poza praktyczną treścią rzecz jasna - jest próba zaszczepienia czytelnikowi pewnego poczucia sprawczości. Kto bowiem ma w rękach cały ten przyszły sukces? Otóż my sami. I można osiągnąć go tylko pewną sprawczością, a więc działaniem.
U podstaw wszelkich sukcesów i porażek, z którymi się zetknął autor – zarówno jego karierze przedsiębiorcy, jak i podczas setek przeprowadzonych przez niego wywiadów w podcaście „The Diary of a CEO” – leży pewien zestaw zasad. Wytrzymują one próbę czasu, mają zastosowanie w dowolnej branży i nadają się do wykorzystania przez każdego, kto chce stworzyć coś wielkiego lub stać się kimś wielkim.
To fundamentalne zasady, które pomagają osiągać doskonałe wyniki. Są
one zakorzenione w psychologii i naukach behawioralnych, czerpią z
mądrości dziesiątek tysięcy osób, które autor ankietował na wszystkich
kontynentach i w każdej grupie wiekowej, i pochodzą z rozmów z ludźmi
odnoszącymi największe sukcesy na świecie. Te zasady sprawdzają się teraz i będą się sprawdzać za sto lat.
Chcąc pokrótce podsumować zawartą w książce wiedzę na pewno trzeba powiedzieć jedno: po tę lekturę NAPRAWDĘ WARTO SIĘGNĄĆ. Bartlett doskonale wie, o czym pisze, a jego porady mają mocne umocowanie w rzeczywistości. Co więcej, w trakcie czytania czysto intuicyjnie można poczuć, że wszystko o czym pisze autor po prostu ma sens - a to też o czymś świadczy.
Lektura jest czymś z pogranicza anatomii biznesu i psychologii. Mieszanka ta nie jest przypadkowa, albowiem bardzo wiele przeszkód siedzi po prostu w naszej głowie. Wystarczy zmienić np. takie trywialne rzeczy dotyczące szeroko pojętego podejścia jak "udało mi się" na "zrobiłem to", a wszystko nabierze nowych barw.
Steven Bartlett to nagradzany brytyjski
przedsiębiorca, inwestor w ponad czterdziestu spółkach, prelegent,
poczytny autor i twórca kontentu internetowego. Mając dwadzieścia dwa
lata, założył agencję reklamową Social Chain, a w wieku dwudziestu
siedmiu lat wprowadził ją na giełdę. Jest założycielem spółki thirdweb
z siedzibą w San Francisco oraz nowatorskiej firmy marketingowej Flight
Story. Pisano o nim w „Forbesie”, „Business Insiderze”, „Financial
Timesie” i „Guardianie”. Został zaliczony do grona „30 Under 30”
„Forbesa” (30 najbardziej wpływowych osób poniżej 30. roku życia) i jest
najmłodszym zwycięzcą „Dragons’ Den”.
Dziękuję Insignis za egzemplarz recenzencki.
#thediaryofaceo #33zasadybiznesuiżycia #stevenbartlett #insignis #cosnapolce #dobraksiazka #czytamksiazki #bookstagram #bookstagrampolska #recommendedbooks #instabooks #instabookspoland
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz