sobota, 15 października 2016

"Krew elfów" - Andrzej Sapkowski

Tytuł: Krew elfów
Cykl: Wiedźmin Geralt z Rivii (tom III)
Autor: Andrzej Sapkowski
Wydawnictwo: superNOWA
Data wydania: 2010r. (data przybliżona)
Liczba stron: 296
 
Z pewną obawą brałem do ręki pierwszy tom pięciotomowej sagi Sapkowskiego... (mylnym jest bowiem przekonanie, że saga ta ma siedem, a po wydaniu "Sezonu burz", osiem tomów - "Ostatnie życzenie" i "Miecz przeznaczenia" to opowiadania włączone w wiedźmiński kanon, "Sezon burz" to natomiast osobna, napisana po latach historia). Mając za sobą "Ostatnie życzenie" i "Miecz przeznaczenia" byłem owładnięty żądzą dalszych przygód, lecz wiedząc jak znakomite są opowiadania, bałem się czy pisana prozą dalsza część historii czegoś nie zepsuje... Otóż nic się nie zepsuło!, a ja popadłem w jeszcze większy obłęd zachwytu! Proza dała Sapkowskiemu pole do bardziej obszernych opisów świata i do stworzenia dłuższej, wielowątkowej historii. I chociaż czyta się to już trochę inaczej niż opowiadania, to historia Wiedźmina wciąż jest historią wybitną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz