niedziela, 23 października 2016

"Tomek w grobowcach faraonów" - Alfred Szkalrski

Tytuł: Tomek w grobowcach faraonów
Cykl: Przygody Tomka Wilmowskiego (tom IX)
Autor: Alfred Szklarski
Wydawnictwo: MUZA
Data wydania: 2006r. (data przybliżona)
Liczba stron: 312
 
Pamiętam, że po lekturze "Tomka w grobowcach faraonów" ogarnął mnie smutek. To było bowiem moje ostatnie spotkanie z tak dobrze poznanymi wcześniej bohaterami, a poza tym czuć było w książce i upływ czasu odciśnięty na tychże bohaterach, jak i przeczucie, że wielka przygoda dzieciństwa dobiega powoli końca. Ale wszystko ma swój koniec - dzieciństwo, dziecięce przygody i ulubione cykle literackie.

Alfred Szklarski na koniec zabrał mnie z powrotem do Afryki, tym razem do Egiptu. Jeszcze raz mogłem podróżować w towarzystwie dobrych znajomych z poprzednich tomów, znów poznałem mnóstwo faktów geograficznych, przyrodniczych i historycznych, po raz kolejny przeżyłem wiele emocji, byłem świadkiem walki z książkowym czarnym charakterem i jeszcze raz wszystko dobrze się skończyło. Niby to wszystko banalne i do przewidzenia, a jednak ten cykl książek jest naprawdę wyjątkowy. Każda przewracana strona budziła taką samą ciekawość i wcale nie czuło się oczywistości nadchodzących wydarzeń. To cecha książek naprawdę wyjątkowych.

Wielka szkoda, że autorowi nie było dane doczekać wydania niniejszej powieści. Jeszcze większa szkoda, że nie mógł stworzyć kolejnej, planowanej części. Już nie pamiętam gdzie to wyczytałem, ale jeśli dobrze pamiętam, to kolejna część miała opowiadać o powrocie bohaterów do Warszawy i o ich udziale w walce o odrodzenie Polski. Naprawdę szkoda, że ta książka nigdy nie powstała. Na szczęście są pozostałe części cyklu, a wraz z nimi wiele przygód, do których mam nadzieję pewnego dnia wrócić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz