czwartek, 18 sierpnia 2016

"Samodzielne studia" - Joelle Charbonneau

Tytuł: Samodzielne studia (tytuł oryginału: Independent Study)
Autor: Joelle Charbonneau
Wydawnictwo: Ya!
Data wydania: 2015r. (data przybliżona)
Liczba stron: 368
 
"Testy" się skończyły, główna bohaterka rzecz jasna dostała się na uniwersytet (brak zaskoczenia), czas więc na "Samodzielne studia" (jakże pomysłowy ten tytuł...), w trakcie których Cia nauczy się, jak można naprawić jej zepsuty świat... I odnaleźć drogę do prawdy, wszak źli ludzie w trakcie testów doprowadzili ją i innych na skraj człowieczeństwa, niejednokrotnie zmuszając wszystkich do brutalnych, zwierzęcych zachowań niegodnych ludzi...

Brzmi to wszystko strasznie mdło, lecz mam, niestety, zasadę, że jeśli zacznę już jakiś cykl, to chcę go skończyć, więc... przebrnąłem i przez tę książkę... Udało się bez większego uszczerbku dla mojego poczucia estetyki, jednak bądźmy szczerzy: nie była to lektura powalająca. Coraz bardziej przeszkadza mi w tym cyklu jego odtwórczość i brak jakiegokolwiek powiewu świeżości. Nawet ciekawy sposób narracji nie ratuje tu już sytuacji (choć przez wzgląd na narrację właśnie znowu zawyżyłem ocenę do 5 gwiazdek).

Sięgnę po trzeci tom tylko dlatego, że jestem dość zaintrygowany tym, jak to wszystko się skończy. Chcę się też przekonać, czy autorka cyklu zaczerpnie po raz kolejny z pomysłów Suzanne Collins i skopie zakończenie cyklu, czy też pokaże wreszcie w końcówce coś, co mnie pozytywnie zaskoczy. Niedługo się o tym przekonam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz