niedziela, 4 września 2016

"Jest legendą: Antologia w hołdzie Richardowi Mathesonowi" - Nancy A. Collins, Stephen King i inni

Tytuł: Jest legendą: Antologia w hołdzie Richardowi Mathesonowi (tytuł oryginału: He Is Legend: An Anthology Celebrating Richard Matheson)
Autor: Nancy A. Collins, Stephen King i inni
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Data wydania: 19.10.2011r.
Liczba stron: 352

Nie spodziewałem się, że ta antologia będzie AŻ TAK DOBRA. A jednak:) Wszelkiego rodzaju zbiory i antologie, jak wszyscy wiemy, bywają dobre i złe, z ich poziomem także bywa różnie, ale niniejszy zbiór wymyka się wszelkiej krytyce, jest bowiem ZNAKOMITY!

Przyznam się bez bicia, że sięgnąłem po tę książkę głównie dla opowiadania "Gaz do dechy" Stephena Kinga, napisanego przez niego wraz z synem Joe Hillem, i nawet niespecjalnie wiedziałem, kim jest i co pisał Richard Matheson, któremu antologia jest poświęcona. Wstyd... Na szczęście nadrobiłem zaległości, jestem zachwycony książką i skoro opowiadania stworzone na kanwie twórczości Mathesona są aż tak dobre, to nie wyobrażam sobie, żebym w najbliższej przyszłości nie sięgnął po książki samego Mathesona. Człowiek uczy się całe życie i nigdy nie jest za późno na uzupełnienie braków w biblioteczce;)

Ciężko jest znaleźć jakiś słaby punkt niniejszego zbioru. Nie przypominam sobie opowiadania, które by mi się nie podobało. A perełki w rodzaju "Powrotu do Piekielnego Domu" (genialne!, jeden z najlepszych znanych mi utworów o nawiedzonych domach!), "Piękno odebrane ci w tym życiu istnieje wiecznie", czy "Zdobycz" (mistrzostwo świata!, nie sposób w trakcie lektury nie pomyśleć o laleczce Chucky) czynią zbiór naprawdę wyjątkowym. Nie raz jeszcze do niego wrócę!:)

"Jest legendą" to świetna książka. Polecam, zachęcam i zachwalam jak tylko się da:) Przeczytajcie, a nie pożałujecie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz