niedziela, 25 września 2016

"Pomnik Cesarzowej Achai" tom I - Andrzej Ziemiański

Tytuł: Pomnik Cesarzowej Achai tom I (tytuł oryginału: Pomnik Cesarzowej Achai tom I)
Autor: Andrzej Ziemiański
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Data wydania: 04.04.2012r.
Liczba stron: 688
 
Bałem się powrotu Andrzeja Ziemiańskiego do historii rozpoczętej w "Achai". Historia ta tworzyła bardzo zgrabną całość i, pomimo że zostawiała wiele pytań bez odpowiedzi, to wydawało się że tak zostanie, bo wyglądało to na papierze po prostu dobrze. Pan Andrzej zabrał mnie jednak z powrotem do swojego świata. Czytając pierwsze strony z przerażeniem zacząłem myśleć, że trzymana przez mnie książka jest strasznym nieporozumieniem. Po kolejnych kilkudziesięciu typowałem dwie możliwości: albo to będzie kompletna klapa, albo dzieło z rodzaju genialnych. Okazało się, że książka nie jest po przeczytaniu ani jednym, ani drugim. Choć "Pomnikowi Cesarzowej Achai" jest zdecydowanie bliżej do dzieła genialnego niż do kompletnej klapy. Powrót do świata Achai można podsumować w sposób następujący: jest rewelacyjny. Cięty humor ten sam co zawsze, głupota ludzka i zacofanie wyśmiane że aż miło. Intryga - trzeba to powiedzieć - dużo bardziej zawiła niż w "Achai", ale obiecująca po sobie bardzo dużo, łącznie z odpowiedziami na najważniejsze pytania (i te nowe, i te stare, pozostawione bez odpowiedzi). No i to zderzenie różnych światów... Świetna, świetna, po trzykroć świetna książka. Ten kto zna już "Achaję" po prostu musi to przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz