niedziela, 23 października 2016

"Tomek wśród łowców głów" - Alfred Szklarski

Tytuł: Tomek wśród łowców głów
Cykl: Przygody Tomka Wilmowskiego (tom VI)
Autor: Alfred Szklarski
Wydawnictwo: MUZA
Data wydania: 2008r. (data przybliżona)
Liczba stron: 245
 
Nie wiem do końca dlaczego, ale "Tomek wśród łowców głów" był dla mnie najmniej ciekawą częścią cyklu. Być może problem z tą książką jest taki, że jest trochę takim przerywnikiem między arcyciekawymi przygodami w Ameryce Północnej i w Azji, a nie mniej interesującymi historiami rozgrywającymi się w Ameryce Południowej? Coś w tej argumentacji bez wątpienia jest.

W tej części bohaterowie udają się do Nowej Gwinei. Przenosimy się zatem z mroźnej Azji do lasów podzwrotnikowych. Historie rozgrywające się w takich "ciepłych" sceneriach zawsze budziły większą sympatię z mojej strony, więc za to książka ma u mnie duży plus. Ale, tak jak wspomniałem, inne części cyklu były dla mnie bez porównania bardziej ciekawe. Mimo to zachęcam wszystkich do lektury. Sądzę, że warto poświęcić trochę czasu na porządną, przygodową książkę, a "Tomek wśród łowców głów" bez wątpienia właśnie taką książką jest.     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz