wtorek, 14 lutego 2017

"Ewakuacja" - Marko Kloos


Tytuł: Ewakuacja (tytuł oryginału: Lines of Departure)
Cykl: Frontlines (tom 2)
Autor: Marko Kloos
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Data wydania: 03.02.2017r.
Liczba stron: 400


Militarne science-fiction w konwencji międzygwiezdnej

Ludzie kontra obcy. Kolonizująca kosmos ludzkość w obliczu śmiertelnego zagrożenia. Brutalny konflikt, dynamicznie zmieniające się zagrożenia, ciekawa akcja, skupiona na walce i aspekcie militarnym. Niezbyt często mam do czynienia z tego rodzaju literaturą, więc moje zdanie nie może być wyrocznią, ale... wyszło to wszystko nawet fajnie :)

Autor na pierwszy plan wystawia wojnę i walkę. Za to pierwszy plus. Fabuła w tle po prostu sobie istnieje, jednak, tak jak napisałem, jako jakaś głębsza myśl istnieje jedynie w tle. Co nie oznacza, że ta "głębsza myśl"nie ma w tej książce i w całym cyklu znaczenia. Ma. Najważniejsza jest jednak akcja. A ta nie zawodzi. Zwłaszcza pod kątem techniczno-futurystycznym. Jak to w sience-fiction ;) ... Tak jak mówiłem, znawcą nie jestem, ale czytało się to naprawdę przyjemnie.

Trochę mało mi w "Ewakuacji" obcych jako takich. To pewnie kwestia specyfiki książki. Ludzkość za to odwzorowano idealnie - podzieleni, skłóceni, nawet w obliczu zagrożenia dla własnego istnienia zdolni skakać sobie do gardeł. Nic dodać, nic ująć. Cali... my ;) Czy wygramy tę walkę? Ciężko stwierdzić, ale dobrze na pewno nie jest... Liczę na kolejną część i poznanie odpowiedzi na to pytanie.

Serdecznie dziękuję Fabryce Słów za przedpremierowy egzemplarz!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz