piątek, 4 grudnia 2020

Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji - Irena Kamińska-Radomska


Autor: Irena Kamińska-Radomska 
Wydawnictwo: Studio Emka
Data wydania: 27.08.2020
Liczba stron: 212


Droga do sukcesu.

Współczesny biznes oraz odniesienie sukcesu w działaniach z nim związanych nie sprowadza się we współczesnych czasach tylko do umiejętności zarabiania pieniędzy. Sukces jest oczywiście z nimi mocno powiązany, jednak coraz bardziej zależy on od szeregu innych działań, wśród których na czoło wysuwa się poprawne stosowanie zasad etykiety. Nie jest to łatwe zadanie. Przez zawiłości z nim związane przeprowadzi nas autorka książki, a jest nią znawczyni tematu, Irena Kamińska-Radomska.


Faux pas w biznesie może mieć opłakane skutki. Jakikolwiek interes z naszym udziałem nie byłby możliwy do przeprowadzenia bez znajomości etykiety - bez jej znajomości możemy nie tylko ów interes zawalić, ale także zaprzepaścić swą dalszą karierę. To nie żart - we współczesnym biznesie, zwłaszcza na poziomie międzynarodowym, nieznajomość właściwych zasad postępowania może naprawdę drogo kosztować.


Niniejsza książka jest próbą zdefiniowania owych zasad, wedle których powinna toczyć się biznesowa gra. Stawką w tej grze jest zaś szacunek i prestiż - jest ona kluczem do odniesienia sukcesu. I to nie tylko dla pracowników tzw. wyższego szczebla, ale tak naprawdę dla każdej funkcjonującej w świecie biznesu jednostki, która pragnie piąć się w górę.


Książkę podzielono na cztery rozdziały. W pierwszym omówiono kwestie związane z komunikacją w biznesie, a więc m.in. zasady powitań, zasady toczenia rozmów w cztery oczy, telefonicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a także omówiono tutaj szeroko pojętą mowę ciała, która ma nie mniejsze znaczenie w komunikacji międzyludzkiej od czynników czysto werbalnych. Drugo rozdział książki traktuje o zasadach precedencji, a więc o zasadach pierwszeństwa, które zależą przede wszystkim od służbowej rangi oraz od osiągnięć każdej strony biznesowej interakcji. Trzecia część książki poświęcona została szeroko pojętemu wizerunkowi biznesowemu, a czwarta - i ostatnia - obowiązującym na różnych spotkaniach biznesowych zasadom.


Z lektury wyłania się skomplikowany, ale dość mocno precyzyjny zbiór zasad rządzących biznesowym światem. Kierując się nimi można wiele zyskać, a zapominając o nich - wiele stracić. Nieco zaskakujące jest w tym wszystkim także to, że tak naprawdę bardzo niewiele różni od siebie biznes od zwykłego życia każdego z nas. Wszak naszym życiem także rządzą pewne zasady, wartości i od każdego z nas oczekuje się pewnych określonych zachowań, które są pożądane, a respektowanie owych zasad i praktykowanie owych zachowań jest zazwyczaj nagradzane lub karane. To pouczający wniosek, który daje to myślenia i czyni niniejszą książkę przydatną także każdemu zwykłemu zjadaczowi chleba. Każdy z nas bowiem pragnie osiągnąć jakiś sukces.


Polecam.

Dziękuję Wydawnictwu Studio Emka za egzemplarz recenzencki.

#Etykietabiznesu #Międzynarodowyjęzykkurtuazji #IrenaKamińskaRadomska #StudioEmka








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz