czwartek, 27 lutego 2020

Zwierzątka. Pierwsza gra. Akademia Mądrego Dziecka - Stefan Kołecki, Marzenna Dobrowolska


Tytuł: Zwierzątka. Pierwsza gra. Akademia Mądrego Dziecka
Seria: Pierwsza gra / Akademia Mądrego Dziecka
Autor: Stefan Kołecki, Marzenna Dobrowolska
Wydawnictwo: Egmont Polska
Data wydania: 12.02.2020r.


Gra dla dużych i małych :)

Akademia Mądrego Dziecka doczekała się w tym miesiącu odsłon… planszówkowych :) Gra „Zwierzątka” jest jedną z nich. Co owa gra oferuje? Przede wszystkim ciekawą, szybką i nie dającą szans na nudę rozgrywkę, ale także – a może przede wszystkim – możliwość nauki kształtów, nazw zwierząt i kolorów oraz szansę na ćwiczenia z zakresu sensoryki i małej motoryki. W swoistym bonusie dostajemy także możliwość uczenia dziecka podstawowych zachowań społecznych, jak właściwe stosowanie zwrotów grzecznościowych jak „dziękuję” i „proszę” :)


Na grę składa się płócienny czerwony woreczek i pięć dużych plansz zwierzątek, a w obrębie każdej z tych plansz cztery (w sumie 20) wyjmowane kafelki w kształcie figur geometrycznych. Wśród zwierzątek znajdziemy niebieską rybkę, zielonego żółwia, żółtą kaczkę, pomarańczowego motylka oraz czerwoną biedronkę. Kształty będące inspiracją dla wyjmowanych ze zwierzątek kafelków są absolutnie podstawowe: koło, trójkąt, kwadrat, serce. Tyle dostajemy na początek :)

Czas na grę! Aby ją zacząć, każdy z graczy musi wybrać sobie „swoje” zwierzątko, do którego będzie zbierał kafelki z przypisanymi mu według koloru kształtami. Następnie wyciągamy kafelki kształtów z wybranych zwierzątek i wkładamy je do płóciennego woreczka. Czas na serię losowań – do tego bowiem sprowadza się rozgrywka :) Ruch każdego z graczy polega na losowaniu po jednym kafelku kształtu z woreczka. Wygrywa ten, kto pierwszy będzie miał zwierzątko uzupełnione o kafelki kształtów w swoim kolorze. Ale tutaj UWAGA! – możemy nieświadomie pomóc w wygranej przeciwnikowi, bowiem losując możemy wyciągnąć jego kafelek; wtedy dokładamy je do zwierzątka rywala i w efekcie może się zdarzyć, że pomożemy drugiemu graczowi wygrać naszym kosztem ;)


Grę wykonano bardzo ładnie pod kątem graficznym, a także trwale – woreczek, kartonowe kafelki i zwierzątka są mocne, porządne i nie sądzę aby miały się szybko zużyć. Kolorystyka jest żywa i przyjemna dla oka. Spodoba się zapewne niejednemu dziecku :)

Sama rozgrywka jest łatwa i szybka. Ale bynajmniej nie nudzi – losowanie z woreczka sprawia, że nigdy nie wiadomo na co się trafi ;) Uwaga jednak na potencjalne oszustwa, co sprytniejsi bowiem mogą próbować wymacać w woreczku odpowiednie kształty ;) To jednak na szczęście tylko połowa sukcesu – właściwego koloru, którego brakuje graczowi w swoim zwierzątku, nie da się „namacać” ;)


Gra jest łatwa, prosta i, co tu dużo mówić, przyjemna :) Jako się rzekło, poza walorami rozrywkowymi uczy dzieci nazw kolorów, figur geometrycznych i zwierząt. Pozwala także na krótkie ćwiczenia z zakresu sensoryki i tzw. małej motoryki, a wszystko dlatego, że losując z woreczka ćwiczymy zmysł dotyku, a manipulując kafelkami w różnych kształtach ćwiczymy mięśnie dłoni i palców. Grę zadedykowano dzieciom w wieku 2+, ale starsze dzieciaki także z powodzeniem mogą w nią zagrać ;) Krótko mówiąc mamy tutaj przyjemne połączone z pożytecznym :)

A to tylko jeden z wariantów zastosowania gry! Śmiało możemy wykorzystać jej elementy do czegoś innego (lub do innych, wymyślonych przez siebie trybów rozgrywki), np. do zabawy w zgadywanie co jest w worku (zgadywanie kształtów po dotyku), czy też do zabawy w zbiory z podziałem na kolory lub na figury geometryczne. Możliwości jest naprawdę sporo, a ogranicza tutaj tak naprawdę tylko nasza wyobraźnia.


Polecam!

Dziękuję Wydawnictwu Egmont Polska za egzemplarz recenzencki.

Więcej o grze:
https://egmont.pl/Zwierzatka.-Pierwsza-gra.-Akademia-Madrego-Dziecka,24477700,p.html


#zwierzątka #pierwszagra #akademiamądregodziecka #egmontpolska #gra #graplanszowa





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz